söndag 19 augusti 2012

Våfflor (ca 8 stycken)



2000 sidklick har passerat utan att jag märkte det – ni är verkligen fantastiskt supporterande och fina! Jag har också fått min första "receptförfrågan" – så här kommer våfflor till Malin! :) 

Våfflor






Ingredienser
4 ägg
 
2 dl vispgrädde

2 dl mandelmjöl
 
0,5 msk fiberhusk 
0,5 msk pofiber
 
2 tsk bakpulver

1 nypa salt

Gör så här
Blanda de torra ingredienserna. Smält smöret. Vispa ägg och grädde, blanda i smöret. Vispa ner de torra ingredienserna i äggblandningen och vispa till en jämn smet. Låt stå i 5-10 min. Grädda! Servera med det du tycker är gott. Jag gillar smält smör och kanel, men idag festade jag till det ordentligt, eftersom jag började dagen med att springa i två timmar, så ringlade jag lite dadelsirap över och så lite gräddfil till det!

2 kommentarer:

  1. Whohoo, tack så hemskt mycket. Nu kan jag ta upp min "våfflor efter måndagsträningen-tradition" igen :)

    SvaraRadera