fredag 24 augusti 2012

Frökex LCHF (2 plåtar)


Det här är en stor favorit. Jag hittade grundreceptet på en blogg för ett tag sedan, men jag hittar det inte igen så jag kan tyvärr inte länka. Hur som, de jag bjudit på dessa brukar alltid vilja ha receptet!

Frökex LCHF






Ingredienser
2 dl solrosfrön
0,5 dl krossade linfrön
0,5 dl sesamfrön oskalade
0,5 dl pumpakärnor
4 msk fiberhusk
0,5 tsk salt
5 dl vatten
flingsalt




Gör så här
Blanda de torra ingredienserna väl och tillsätt sedan vattnet. Låt svälla 10 min. Dela degen i 2 delar och lägg varje del mellan 2 bakplåtspapper. Pressa ut degen till ett tunt lager med händerna eller kavla. Strö över flingsalt. Grädda i 150 grader 1 timme och 15 minuter. 


Om jag ska äta dem som de är som snacks så tar jag 1 tsk salt. Man kan oxå smaksätta med lite grillkrydda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar