torsdag 19 september 2013

Morgonmonstret har försvunnit!




















Jag vill tipsa om en liten pryl som har hjälpt mig jättemycket! 

Jag har ett morgonhumör, är rent av ett morgonmonster - jag är arg och retlig och min hjärna fungerar inte alls förrän jag fått i mig frukost och två rejäla koppar kaffe!

För ett tag sedan köpte min man en Lark, det är nästan alltid Conny som är först med att entustiastiskt testa nya teknikprylar i vår familj! 

Lark är en liten pryl som man sätter på armen, som en klocka, som registrerar hur man sover och som sedan väcker en genom att burra istället för att tuta - om man inte vaknar så börjar den så småningom att drilla som en lärka! Den visar sedan fina diagram på hur man sovit och talar om om man har problemområden, tex om man sover för få timmar, eller blir störd många gånger på natten.

Tanken var att han inte skulle väcka mig när han gick upp klockan 04.40 utan att jag skulle få sova till 05.15 när min klocka ringer. Det fungerade utmärkt och jag fick lite extra, välbehövlig, sömn på morgonen. Eftersom jag blir arg när väckarklocakn ringer - så har jag alltid varit (mamma kan bekräfta...) - så tänkte jag att detta kanske var något för mig. Så jag köpte en. 

Helt ärligt så är detta min personliga "killer-app" (+pryl)! Jag kanske inte vaknar med ett leende på läpparna precis, men avsaknaden av ilsket tutande och abrupt uppvaknande har gjort mig till en, om än lite sömnig, harmonisk och snäll person på mornarna (vilket Conny kan bekräfta...)!

Så jag kan bara bocka och buga och tacka för denna fina uppfinning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar