söndag 24 februari 2013

Varm choklad (4 portioner)






















Igår var jag och Conny ute på stan en sväng, vi behövde göra lite inköp, men huvudmålet med vår promenad var att kolla in min systers konstverk som sitter på parkeringshuset på Djäknegatan. Det kommer att komma upp ett till på gågatan snart.

När vi kom hem var vi frusna in till benet, så vad passar bättre än en kopp varm choklad?! Koppen är ett arv från min farmors sida - det är en riktig gammaldags chokladkopp.

Grisarna är bara för den varma chokladen, utan gräddklicken. Jag använde Marabou Premium 70%, vill du ha mindre mängd kolhydrater får du ta en mörkare choklad!

Varm choklad




Ingredienser
4 dl vispgrädde
4 dl vatten
80 g mörk choklad
2 krm vaniljpulver

Gör så här
Lägg samtliga ingredienser i en kastrull och värm under omrörning. Häll upp och servera med en rejäl klick vispad grädde!

3 kommentarer:

  1. Vad gott med varm choklad efter en promenad i kylan. :-)

    SvaraRadera
  2. Det där låter ju ruskigt gott, det ska jag testa efter en lång och solig promenad i helgen!

    SvaraRadera
  3. @Jens: låter toppen! Har det varit riktigt kallt och alla inblandade är vuxna så kan jag också tipsa om att ha i en skvätt rom... :)

    SvaraRadera