fredag 4 januari 2013

Västerbottensostkex (ca 18 stycken)




På nyårsafton började vi med småplock. Jag bjöd på rätten som visas här ovan; västerbottensostkex med rökt renkött och cream cheese. Matilda och Magdalena bjöd på nyårs tappas; buffelmozzarella, parmaskinka och hemmagjord pesto. 

Västerbottensostkex




Ingredienser
2 dl Elins mjölblandning
50 g smör
1 dl riven västerbottensost
1,5 tsk dijongsenap

Gör så här
Mixa alla ingredienser tills de tar ihop i en klump. Rulla till en korv, jag använder bakplåtspapper - som det beskrivs här, och låt stelna i kylen i ca en halvtimme. Skär i ca 0,5 cm tjocka skivor. Grädda i 200° i ca 10 min. På bilden ovan är de serverade med rökt renkött, lite cream cheese och lite rödlök.

2 kommentarer:

  1. Alltså jag älskade verkligen de här kexen, så jag delar det på min blogg. Hoppas det är ok :)

    SvaraRadera
  2. Det är klart att det är ok! :) Kul att du gillade dem!

    SvaraRadera